دانلود فایل(ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان)

ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان|42077375|bno34054068|مولفه های فساد اداری,آسیب شناسی فساد اداری در ایران,عوامل موثر بر فساد اداری,عوامل موثر بر کاهش فساد اداری,فساد اداری سازمانهای دولتی,فساد اداری در سازمان های دولتی,عوامل سازمانی و مدیریتی موثر بر فساد اداری,عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان,پایان نامه فساد اداری,دانلود پایان نامه فساد اداری,پایان نامه در خصوص فساد اداری,پایان نامه در مورد فساد اداری
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور اداره کل شرق تهران می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات133حجم2917/548 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد فساد اداری می باشد.که در آن به بررسی عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور اداره کل شرق تهران می پردازیم.جنبه جدید و نوع آوری تحقیق این است که با توجه به اینکه پژوهشهای قبلی عوامل موثر برفساد اداری را به طور کلی (کل ادارات دولتی ) بررسی کرده این پژوهش این عوامل را به صورت خرد و در سازمان خاصی (سازمان امور مالیاتی ) مورد بررسی قرار داده است.

ویتا تانزی صاحب نظر در مباحث فساد تعریف متفاوتی از فساد ارائه کرده است که آن را در چهارچوب فرآیند تصمیم گیری کارکنان وسیاستگذاران دولتی تبیین مینماید. او معتقد است که مسئول و کارگذاردولت هنگامی مرتکب فساد میشود که در اتخاذ تصمیمات اداری، تحت تاثیر منافع شخصی و شرایط خانوادگی و دلبستگی ههای اجتماعی قرار گرفته باشد. این تعریف درخصوص کشورهای در حال توسعه بیشتراز کشورهای صنعتی مصداق دارد،چرا که در این کشورها روابط اجتماعی و خانوادگی بسیار بالایی وجود داردو هرفرد موظف است تا درحد مقدور به خویشاوندان و نزدیکان خود کمک کند.(الوانی، 1380،ص 45)

مقدمه
کلیه سازمان ها به ویژه سازمان های موجود در کشور نیازمند جهشی عمده در افزایش کارآمدی بوده و بایستی زمینه فعالیت ها در سازمان ها به گونه ای فراهم شود که کارکنان و مدیران آنها با طیب خاطر تمامی تجربیات، توانایی ها و ظرفیت های خود را جهت اعتلای اهداف سازمانی به کار گیرند. این امر میسر نخواهد شد مگر آن که اصول و قواعد مربوط به رفتار شهروندی سازمانی شناسایی شده و بسترهای لازم برای پیاده سازی این گونه رفتارها فراهم گشته و زمینه بروز
فساد ادرای به حداقل ممکن کاهش یابد.

می توان عنوان کرد که مفهوم فساد اداری را به اینصورت می توان عنوان نمود: پاداشی نامشروع است که برای ورود فرد متخلف به تخلف از وظیفه، تخصیص داده می شود. بطوریکه این پاداش، سوء استفاده از اختیارات دولتی را برای کسب منافع شخصی موجب می‌گردد.

در این تحقیق تلاش شده تا اثرگذاری عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر این مفهوم مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات مدیریتی لازم ارائه گردد. جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش شامل کارکنان اداره کل امور مالیاتی شرق تهران ، با پست های سازمانی معاون مدیر کل ، رئیس اداره امور مالیاتی ، رئیس گروه مالیاتی ، کارشناس ارشد مالیاتی ، کارشناس مالیاتی ،کارکنان ستادی و کارکنان هیات های حل اختلاف مالیاتی است. همچنین داده های جمع آوری شده و فرضیات تدوین شده در این تحقیق با استفاده از برخی تکنیک های آماری همچون رگرسیون و آزمون رتبه بندی فریدمن مورد تحلیل قرار گرفته اند. باتوجه به نتايج اين تحقيق و مطابقت آن با فوايد عيني به دست آمده در سازمانهاي بزرگ مي‌توان راهكارهاي مناسبي را به متولیان سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در امور اداری و یا سازمان هایی مشابه ارائه داد. امید است نتایج و پیشنهادات ارائه شده در این تحقیق، به متولیان امر کمک کرده تا در ارتقا و بهبود سلامت نظام اداری کشور خود و بهبود عملکرد خود، به شیوه موثرتری گام بردارند.


چکیده
یکی از مهمترین عواملی که نظام اداری را تهدید می کند،
فساد اداری است . هنگامی که وجود فساد اداری را در اداره یا سازمانی تائید می کنیم. معمولا به آن معناست که قانون به خوبی اجرا نمی شود یا به عبارتی ، اجرای قانون مورد سوء استفاده واقع می شود، تا افراد به اهداف سوء خودشان برسند.

این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان اداره کل شرق تهران انجام شد. در یک مطالعه توصیفی پیمایشی، کارکنان سازمان امور مالیاتی شرق تهران به عنوان جامعه آماری وارد مطالعه شدند، جامعه آماری درپژوهش حاضر شامل کارکنان با پست های سازمانی معاون مدیر کل ، رئیس اداره امور مالیاتی ، رئیس گروه مالیاتی ، کارشناس ارشد مالیاتی ، کارشناس مالیاتی ،کارکنان ستادی و کارکنان هیات های حل اختلاف مالیاتی است.

حجم جامعه آماری پژوهش مورد نظر، 485 نفر می باشد. از حیث تحصیلات مقاطع دیپلم تا بالاتر در نظر گرفته شده است. تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، و با استفاده از فرمول کوکران 214 نفر بدست آمده است. پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات ، و بررسی وتلخیص آن ها برای بررسی متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه ها از آمار استنباطی استفاده شده است. از آنجا که ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسش نامه محقق ساخته بوده، پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کزونباخ 8419/0 تعیین شد.

فرض نرمال بودن فرضیه ها با استفاده از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف به اثبات رسید چون تمامی آماره ها بالای 0.05 است فرض نرمال بودن تایید می شود و با استفاده از روش تحليل رگرسيون به آزمون فرضيات تحقيق پرداختیم. رگرسيون چندمتغيره يکي از پايه ها و اساس تحليل داده ها است و روابط بين داده هاي آماري را بطور آشکار نمايان مي کند. با توجه به نتایج آزمون رگرسیون، فرض صفر یعنی عدم ارتباط میان متغیرها برای تمامی فرضیه ها در سطح معنی داری 00/0 رد شده و تمامی فرضیات تایید می شوند. نتایج بررسی معناداری نشان مي‌دهد که روابط بين كليه متغيرهاي تحقیق مورد تأييد قرار گرفت همچنین نتایج رتبه بندی عوامل موثر بر بروز فساد اداری به وسیله آزمون میانگین رتبه ای فریدمن نشان داد که عوامل اقتصادی دارای بالاترین میزان رتبه بوده است. همچنین، همان‌طور كه در نتایج بدست آمده از آزمون رگرسیون مشاهده مي‌شود، فرضیات تخقیق مورد تائید می باشد، تأثير كلي عوامل اقتصادی بيشتر از ساير متغيرها بوده است. که توجه جدی مسولان را برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کارکنان را که باعث جلوگیری از بروز فساد اداری می شود را می طلبد.

واژگان کلیدی:فساد اداری، سازمان امورمالیاتی، کارکنان، متغیر، عوامل اقتصادی

فهرست مطالب
چكيده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مساله 3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 4
1-4-مبانی نظری تحقیق 4
1-5- نوع آوری تحقیق 7
1-6-اهداف مشخص تحقیق 7
1-7- فرضیات تحقیق 7
1-8-تعریف متغیرها و مدل مفهومی 8
1-9-تعریف اصلاحات 9

فصل دوم: مروی بر تحقیقات انجام شده
2-1- مقدمه 11
2-2- مبانی نظری پژوهش 12
2-3-معرفی فساد اداری 13
2-4-سطوح فساد 14
2-5-انواع فساد 14
2-5-1-فساد سیاسی 15
2-5-2-فساد اقتصادی 15
2-5-3- فساد اداری یا سازمانی 16
2-6- تبیین علل موجبه فساد 19
2-6-1- رویکرد علمی 19
2-6-2- رویکرد تجربی 19
2-6-3- رویکرد ارزشی 19
2-6-4- رویکرد تطبیقی 19
2-7- تفاوت در دو جهان توسعه یافته و توسعه نیافته 19
2-8- سیاست هاس کلیدی در مبارزه با فساد 25
2-8-1-رقابت در ارائه خدمات دولتی 25
2-8-2-تشکیل نهادهای مستقل مبارزه با فساد 26
2-8-3-اقدامات بین المللی مبارزه با فساد 26
2-9-پیشینه پژوهش 27
2-9-1- پیشینه پژوهش در ایران 27
2-9-2- پیشینه تحقیقات خارجی 30
2-10-احتمال انجام تخلفات مالیاتی 38
2-11-آشنایی با سازمان امور مالیاتی 42
2-11-1-تشکیلات سازمان امور مالیاتی 42
2-11-1-1-نیروی انسانی 43
2-11-1-2-تعریف مالیات 46
2-11-1-3-بیانیه ماموریت سازمان امور مالیاتی 46
2-11-1-4-بیانیه جشم انداز سازمان امور مالیاتی 46
2-11-1-5-اهداف سازمان امور مالیاتی 46
2-11-2-وظایف سازمان امور مالیاتی 47
2-11-2-1-مالیات در ایران 49
2-11-3-اصول حاکم در یک نظام مالیاتی 49
2-11-3-1-ضرورتهای یک ساختار خوب مالیاتی 50
2-11-4-محورهای مهم اصلاح نظام مالیاتی 51
2-11-5-اقدامات اصلاحات اداری در نظام اداری 52
2-11-6-نگاهی به طرح جامع مالیاتی 53
2-11-7-اهداف طرح جامع مالیاتی 54
2-11-7-1-افزایش میزان رضایت مندی صاحبان منافع 54
2-11-7-2- کاهش هزینه های اجرایی عملیات مالیاتی 54
2-11-7-3- افزایش میزان رضایت مندی صاحبان منافع 55
2-11-8-روند شکل گیری طرح جامع مالیاتی 55

فصل سوم: مواد و روش ها
3-1- مقدمه 57
3-2- روش تحقیق 57
3-3-روش جمع آوری اطلاعات 58
3-4-متغییرهای تحقیق 58
3-5-مدل مفهومی تحقیق 58
3-6- ابزار اندازه گیری 59
3-6-1- روایی یا اعتبار 60
3-6-2-پایایی ابزار اندازه گیری 60
3-7-روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 60
3-8-روش ها و ابزار تجزیه تحلیل 61

فصل چهارم: نتایج
4-1- مقدمه 62
4-2-توصیف داده ها 62
4-2-1-توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک تحصیلات 63
4-2-2- توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت 64
4-2-3- توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک نوع استخدام 65
4-2-4- توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک نوع مسکن 66
4-2-5- توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک وضعیت تاهل 67
4-2-6- توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک سابقه کار 68
4-3-تحلیل داده ها 69
4-3-1-آزمون فرض نرمال بودن داده ها 70
4-3-2-بررسی فرضیات تحقیق 70
4-3-2-1-آزمون رگرسیون 70
4-3-2-2-آزمون رتبه بندی فریدمن 73
4-3-3-جمع بندی 75


فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه 76
5-2- نتايج 77
5-3-جمع بندی 79
5-4-پیشنهادها 80
5-5-پیشنهاداتي برای محققین آتی 81
5-6- محدودیت های تحقیق 82


منابع 83
پیوست ها 85
چکیده انگلیسی 88

فهرست جدول ها
جدول 1-1- خلاصه ای از تحقیقات انجام شده داخلی 6
جدول 1-2- خلاصه ای از تحقیقات انجام شده خارجی 7
جدول 2-1- شاخص احساس فساد 2010 21
جدول 2-2- شاخص احساس فساد 2011 22
جدول 2-3- شاخص احساس فساد 2012 23
جدول 2-4- شاخص احساس فساد 2013 24
جدول 2-5- آمار نیروی انسانی خارج شده از سازمان 43
جدول 3-2- بررسی پایایی پرسشنامه 60
جدول 4-1- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک تحصیلات 63
جدول 4-2- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک جنسیت 64
جدول 4-3- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک نوع استخدام 65
جدول 4-4- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک نوع مسکن 66
جدول 4-5- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک وضعیت تاهل 67
جدول 4-6- توزیع فراوانی نمونه آماری مورد مطالعه به تفکیک سابقه کار 68
جدول 4-7- نتیجه آزمون کلموگروف-اسمیرنوف 70
جدول 4-8- جدول Anova 71
جدول 4-9- جدول coefficients 71
جدول 4-10- تحلیل رگرسیون فرضیه اول 71
جدول 4-11- جدول Anova 72
جدول 4-12- جدول coefficients 72
جدول 4-13- تحلیل رگرسیون فرضیه دوم 72
جدول 4-14- جدول Anova 73
جدول 4-15- جدول coefficients 73
جدول 4-16- تحلیل رگرسیون فرضیه سوم 73
جدول 4-17- آزمون فریدمن 74
جدول 4-18- آزمون فریدمن بین متغیرهای موثر بر CRM 74


فهرست شکل ها
شکل 1-1- مدل مفهومی پژوهش گذشته 6
شکل 1-2- مدل مفهومی پژوهش گذشته 6
شکل 1-3- مدل مفهومی پژوهش 9
شکل 2-1- درصد نیروهای شاغل در سازمان به تفکیک مدرک تحصیلی 44
شکل 2-2- چارت سازمان امور مالیاتی 45
شکل 3-1- مدل مفهومی پژوهش 59


فهرست نمودارها
نمودار 4-1- توزیع فراوانی به تفکیک تحصیلات 64
نمودار 4-2- توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت 65
نمودار 4-3- توزیع فراوانی به تفکیک نوع استخدام 66
نمودار 4-4- توزیع فراوانی به تفکیک نوع مسکن 67
نمودار 4-5- توزیع فراوانی به تفکیک وضعیت تاهل 68
نمودار 4-6- توزیع فراوانی به تفکیک سابقه کاری 69







"